menu_01
Úvodní stránka Rebel Bike
O společnosti Rebel Bike
Akce Rebel Bike
Půjčovna Rebel Bike
Jízdní kola, dětské vozíky, tažné tyče, prodej, stavba, servis, repase Rebel Bike
Fotogalerie a videogalerie Rebel Bike (1999 - 2011)
Bazar jizdních kol a komponentů Rebel Bike
Partneři a spolupracovníci Rebel Bike
Internetový obchod Rebel Bike
menu_11
Nadpis anketa
Proč nepoužívám jízdní kolo jako dopravní prostředek?
Celkem hlasovalo: 96507
Anketa paticka Nadpis fotogalerie
poslední vložená fotografie
Horské elektrokolo Totem Eagle (model 2017)

počet fotografií: 31071

více
Fotogalerie paticka Nadpis anketa
Myslíte si, že je elektrokolo vhodné také na sportovní jízdu?
Celkem hlasovalo: 54264
Ano20404
Ne17549
Nevím16311
Anketa paticka Nadpis odkazy
Postav si svého Singulara!
Singular kalkulačka
vše o Singular Cycles
trvalý odkaz Singular Cycles
Cesky pohar patickaPůjčovna Rebel Bike, obecné informaceNadpis půjčovna
Půjčovna horských a skládacích kol, dětských vozíků, tažných tyčí a cyklosedaček
paticka Nadpis zboží z e-shopu
Teleskopické sedlovky Kind Shock
Kind Shock Drop Zone
Kind Shock Drop Zone R
Kind Shock Super Natural R
Zbozi z e-shopu paticka Nadpis návštěvnost

Top list

Navrcholu.cz


Seo Servis

Navstevnost paticka
space
Detail článku

13 důvodů pro elektrifikaci kola

26.11.2014

poslat e-mailem tisk

V letošním roce jsme zaznamenali enormní zájem o elektrifikaci sportovních a horských kol. Přinutilo nás to přemýšlet nad tím, proč tomu tak vlasně je. Proč většina našich zákazníků dala přednost elektrifikaci před již hotovým elektrokolem? Důvodů pro toto rozhodnutí je hned několik a není to vždy cena.

Horské kolo Kellys Hecker 26 elektrifikované středovým pohonem EV Bike Power Kit 500W

Elektrokolo se ve své podstatě skládá z kola jako takového a elektrosady. Aby sportovní elektrokolo dostálo svého názvu, musí mít nejenom kvalitní cyklokomponenty, ale také elektropohon, baterii a vše s tím související. Když pomineme kolo jako takové, pak cena kvalitního pohonu začíná na cenách 35 tisíc Kč, z čehož 10 tisíc Kč stojí baterie.

První důvod - kvalitní kolo

Většina lidí vlastní kvalitní kolo. Neříká se snad, že naše země je národem cyklistů? Vše podtrhuje fakt, že většina lidí, kteří se aktivně věnují cyklistice, své kolo obměňuje v intervalu 4-6 let. Pomyslná startovací čára začíná na 12 tisíc Kč. V této kategorii již pořídíte poměrně slušné kolo, které dokáže při pravidelném servisu dobře sloužit pět i více let.

Druhý důvod - cena kvalitního kola

Velmi často však při pořízení nového kola sáhneme hlouběji do kapsy a pak naše investice může představovat například 25 tisíc Kč. A když už si někdo pořídí takto drahé kolo, proč by měl znovu investovat do elektrokola? Navíc když uvážíme, že kvalitní sportovní kolo stojí 25 tisíc Kč a elektrokolo ve srovnatelné kvalitě 50 tisíc Kč, komu by se pak chtělo podstoupit tuto investici?

Třetí důvod - geometrie kola

Když už se rozhodnu pro nové kolo, tak mi musí vyhovovat a to nejenom velikostně, ale také vizuelně. Buď mi nějaké "padne do oka" a nebo hledám, zkouším a přemýšlím. Pro mnohé z nás je to proces, který nám může trvat i měsíce. Nemělo by to být i v případě elektrokola zrovna tak?

Čtvrtý důvod - středový pohon správná volba

Stále více lidí vnímá sportovní elektrokola jako plnohodnotné sportovní náčiní. Tento trend se jasně potvrdil i na letošním cyklistickém veletrhu Eurobike 2014 (největší cyklistická výstava v Evropě), kde poprvé v historii bylo k vidění více elektrokol než kol.

Horské elektrokolo Scud MTB 27.5 EV Bike 250W (středový pohon 8Fun Bafang BBS-01)

Většina z nich je vybavená středovým pohonem Bosch. Obecně platí, že středový pohon pro sportovní a horské elektrokolo je tím hlavním parametrem.

Pátý důvod - cena kvalitního elektrokola

Elektrokola se středovým pohonem málo kdy stojí méně jak 50 tisíc Kč. Když už se pro tuto investici rozhodnu, není cesty zpět a navíc mi doma přibyde další kolo.

Šestý důvod - kompatibilita pohonu

Až do roku 2013 prakticky neexistovala adekvátní varianta jak stávající kolo elektrifikovat středovým pohonem. Již hotová kola mají speciálně upravený rám pro uchycení motoru a navíc se samostatně neprodávají. Od letošního roku je tomu jinak. Na našem trhu se začal prodávat středový pohon EV Bike Power Kit (8Fun Bafang).

Sedmý důvod - doba potřebná na elektrifikaci

Elektrifikace kola středovým pohonem EV Bike Power Kit (8Fun Bafang) trvá přibližně 2 hodiny. Původní středové složení a kliky nahradí sředový pohon, do kotoučových brzd stejně tak jako do předního a zadního kola není potřeba zasahovat.

Elektrifikace jízdního kola středovým pohonem EV Bike Power Kit (8Fun Bafang)

Následně se namísto košíku na lahev nainstaluje baterie, na řidítka LCD displej s ovládáním a nakonec se vše mezi sebou propojí.

Osmý důvod - výkon středového pohonu

Středový pohon je jedna věc a baterie je věc druhá. Z toho se skládá výsledná cena. Mohu tedy zvolit nejenom středový pohon o požadovaném nominálním výkonu 250W (kroutící moment až 80 Nm) nebo 500W (kroutící moment až 100 Nm), ale i typ a kapacitu baterie. Kompletní elektrokola mají nominální výkon obvykle 250W a kroutící moment málokdy přesáhne 60 Nm.

Devátý důvod - maximální rychlost asistence

Sportovní a horská elektrokola se středovým pohonem dostupná na Evropském trhu mají přednastavenou maximální rychlost asistence na 25 km/h. Po jejím překročení pohon nekompromisně vypne a "elektrifikovaný" jezdec má oproti "neelektrifikovanému" jezdci značný hendikep ve váze. Veze s sebou v průměru o 7 kg více.

Celoodpružené horské elektrokolo Mayo FS 27.5 EV Bike 350W (středový pohon 8Fun Bafang BBS-01)

U středového pohonu EV Bike Power Kit (8Fun Bafang) je možné maximální rychlost asistence nastavit neomezeně (mimo veřejné komunikace - Jizerské hory, Ceský ráj, Kokořínsko a podobně).

Desátý důvod - převody i ve vysokých rychlostech

Nejrozšířejnější sportovní a horská elektrokola se středovým pohonem Bosch mají malý převodník (obvykle 14-16 zubů), který neumožňuje ušlapat po rovině a z kopce více jak 35 km/h. V praxi to pak vypadá tak, že i když bych chtěl jet rychleji, tak prostě víc nemůžu. Středový pohon EV Bike Power Kit (8Fun Bafang) má převodník (46-48 zubů) se kterým je možné po rovině a z kopce šlapat více jak 50 km/h a naopak do kopce třeba 8 km/h (samozřejmě správnou frekvencí).

Jedenáctý důvod - maximální výkon bez omezení

Středový pohon EV Bike Power Kit (8Fun Bafang) je možné dovybavit akcelerační páčkou, která prakticky kdykoliv dokáže vyvinout téměř dvojnásobnou sílu (maximální kroutící moment). Dávkovat sílu je možné plynule a není závislé na šlapání.

Dvanáctý důvod - cena pohonu a náhradních dílů

Když přecejenom dáte přednost kompletnímu elektrokolu před elektrifikací stávajícího kola, málokdy vás prodejce seznámí s cenami náhradní baterie, nestandardních převodníků, LCD displeje nebo nabíječky. Někdy to je záměr, jindy neznalost situace ze strany obchodníka. Posuďte sami. Náhradní baterie obvykle stojí něco málo přes 20 tisíc Kč a její životnost je 5 let, cena nabíječky necelých 3 tisíce Kč a takto bychom mohli pokračovat.

Zdeněk Dokoupil s horským kolem Maxbike Malawi 27.5 elektrifikovaným středovým pohonem EV Bike Power Kit 500W

V případě středového pohonu EV Bike Power Kit (8Fun Bafang) na nikoho v budoucnu žádné nepříjemné překvapení v podobě "raketových" cen nečeká. Již při samotné elektrifikaci každý ví, za co platí a co ho případně čeká, když bude z jakéhokoliv důvodu (poškození, krádež, opotřebení a podobně) potřebovat cokoliv přikoupit. Cena náhradních dílů se obvykle pohybuje na méně jak polovině cen v porovnání s kompletními elektrokoly se středovými pohony (Bosch, Yamaha, Brose).

Třináctý důvod - doplňky pro středové pohony

Používáte na svém kole středový pohon EV Bike Power Kit (8Fun Bafang)? Pak vás jistě napadlo, že by bylo dobré chránít LCD displej a baterii pře poškozením a nepříznivými povětrnostními podmínkami. Mnozí toto řeší různými igelitovými sáčky, které sice účel splní, ale nevypadají příliš vzhledně.

Horské kolo Maxbike Inari 27.5 EV Bike 250W s doplňky EV Bike Parts (Zdeněk Dokoupil po bikování v Jizerských horách, podzim 2014)

Sada doplňků EV Bike Parts obsahuje obal na displej EV Bike LCD Cover (podrobné informace se dočtete v článku Obal na displej EV Bike LCD Cover), obal na baterii EV Bike Battery Cover, transportní vak na baterii EV Bike Baterry Bag a vak na nabíječku EV Bike Charger Bag.

Aktuální ceny středových pohonů EV Bike Power Kit (8Fun Bafang) včetně baterií, náhradních dílů a praktických doplňků naleznete v našem internetovém obchodě Elektrobikes.cz.

Tam kde končí běžná horská kola, tam teprve začínají horská elektrokola. Vítejte ve světě ebikingu, kde sportovní a horská elektrokola mění dosavadní podobu bikování (http://youtu.be/6O3d4534Z5Y)

Vítejte v nové době ebikování, ve které kopec již není překážka, ale příležitost. Prohlédněte si naše video, které dokáže v mnohém napovědět http://youtu.be/6O3d4534Z5Y.

Vybraná elektrifikovaná kola

Možná se ptáte, jak vypadá elektrifikované kolo středovým pohonem EV Bike Power Kit (8Fun Bafang). Protože stále platí, že "jeden obrázek vydá za tisíc slov" vytvořili jsme pro vás fotogalerii (na konci tohoto článku) s vybranými přestavěnými koly, které jsme letos realizovali.

Mohlo by vás zajímat

Kola elektrifikovaná pohonem EV Bike Power Kit (8Fun Bafang) I.

24.11.2014


(Přečteno: 22113x  |  autor: Z.Dokoupil  |  zdroj: http://www.elektrobikes.cz  |  zpět )

Reklama
Elektrokolo - dopravní prostředek budoucnosti!

 

Novinky Rebel BikeNadpis hledání

Hledani patickaNadpis novinky

Od středy 30.8. do pátku 1.9.2017 bude z důvodu účasti na cyklistickém veletrhu Eurobike 2017 ZAVŘENO. Děkujeme za pochopení.

více ]

Prohlédněte si nové video zaměřené na elektrifikovaná kola středovými pohony. Poznejte jak snadno jezdí do kopce, bez omezení z kopce, terénem nebo vodou.

více ]

Extra lehké baterie RB Battery jsou speciálně vyvinuté pro sportovně laděné jezdce, kteří vyžadují nízkou hmotnost, dostatečný výkon v kombinaci s dojezdem a v neposlední řadě zachování košíku pro cyklolahev. Umisťují se do rámu ze spodní strany rámové trubky nebo pod sedlo. Baterie RB Battery jsou vyrobené v České republice z kvalitních článků Panasonic/Sanyo nebo Samsung.

více ]

Letošním dalším závodem horských kol, kde byla samostatná kategorie pro elektrokola, se uskutečnil tento víkend v Lomnici nad Popelkou pod názvem Bikemaraton TREK Krkonošák 2015. Trasa měřila 46 km a měla převýšení 1286 metrů. Nejrychlejšímu ebikerovi na elektrokole Amulet eFanatic 29 EV Bike se podařila zdolat v čase 2:01:33.8.

více ]

Novinky paticka novinky emailem

zaregistrujte se pro zasílání novinek





rss 2.0
Nadpis RSS




Nadpis ČeMBA
trvalý odkaz ČeMBA
CeMBA paticka

  © 2001 - 2017 Rebelbike.com | Design arnemaDesign | Správa webu Rebel bike | Často kladené otázky (FAQ)

Rebelbike.com BBBparts.cz Detskevoziky.com Rohloff.cz Feltbikes.cz Singularbikes.cz Skladacikola.com
Najdete nás na Facebooku