nevhodné kolo | 19793 |
kopcovitý terén | 18013 |
nestálé počasí | 18024 |
jiné okolnosti | 17896 |
používám | 18025 |
počet fotografií: 31109
Ano | 24000 |
Ne | 20298 |
Nevím | 18997 |
Od jara letošního roku testujeme na horském kole Maxbike Inari 27.5 středový pohon EV Bike Power Kit 250W v kombinaci s baterií EV Battery 36V/13 Ah. Do dnešního dne jsme převážně v těžkém terénu podhůří Jizerských hor najezdili více jak 1000 km.
Naším hlavním cílem je ověřit, zda-li je tento typ středového pohonu vhodný pro dlouhodobé používání na terénním kole jako v případě pohonu Bosch. Také nás zajímá reálný asistovaný dojezd na jedno nabití baterie (36V/13 Ah).
Přibližně po dvouměsíčním provozu jsme na kole vyměnili stávající odpruženou vidlici za Suntour Raidon XC-LO-R a zapletená kola Remerx Lite 27.5. Původní odpruženou sedlovku jsme nahradili teleskopickou Kind Shock i900, kazetu 11-32 zubů jsme vyměnili za 11-34 zubů a navíc jsme přidali vodítko řetězu. Všechny uvedené změny se projevily na lepších jízdních vlastnostech.
Jak již bylo dříve zmíněné, na elektrokole máme do dnešního dne najeto více jak 1000 km. Souběžně jsme středový pohon také testovali na celoodpruženém horském kole Specialized Epic, cyklokrosovém kole Singular Kite a horském kole Maxbike Malawi 29 (celkem jsme na těchto kolech najezdili 800 km).
A jaké jsou naše dosavadní zkušenosti? Více než pozitivní - jízdní vlastnosti a funkčnost středového pohonu v terénu je zcela bezchybná a když k tomu připočteme možnost nastavení maximální rychlosti asistence (mimo veřejné komunikace), v našem případě 45 km/h, stává se z jízdy opravdová radost.
Není se tak čemu divit, když jeden z našich "testerů" po zhruba 20-ti kilometrové jízdě prohlásil "na tomhle elektrokole dostává cyklistika zcela novou dimenzi". Kolo vás totiž nijak nelimituje, prudké výjezdy již nejsou problémem a jediné reálné omezení je v jezdci samotném.
Počáteční obavy z relativně velkého převodníku (46 zubů) se brzy ukázaly jako neopodstatněné. Zpřevodování v pohonu je totiž navržené tak, že na nejlehčí převod umožňuje vyjíždět i velmi prudké a dlouhé kopce rychlostí 7 km/h a naopak z kopce šlapat až do rychlosti 50 km/h.
Dojezd v terénu na jedno nabití baterie, při nastavené maximální rychlosti kdy pohon vypíná na 45 km/h a třetím, tedy nejvyšším stupeni asistence, nám ani jednou neklesl pod 65 km. Je nutné podotknout, že se pohon při tomto nastavení prakticky "nezastaví" a asistuje v případě šlapání nepřetržitě.
A jak je to ve skutečnosti s váhou elektrokola? Ta se odvíjí od váhy samotného kola + 6.5 kg. Máte-li tedy například kolo o váze 10.4 kg, výsledná váha pak činí 17 kg, přičemž většina elektrokol na trhu váží 20 a více kilogramů.
I v případě elektrokola platí pravidlo - čím lehčí kolo máte, tím se vám s ním v technických pasážích snadněji manipuluje. Neplatí však pravidlo, že váha kola má vliv na akceleraci. Ta je výrazně ovlivněná výkonem a kroutícím momentem pohonu - v našem případě 250W a 80 Nm.
Naše testovací elektrokolo Maxbike Inari 27.5 EV Bike 250W váží velmi slušných 19.3 kg. Díky skvělému vyvážení (středový pohon v kombinaci s baterií v rámu minimálně "narušuje" těžiště) se elektrokolo při technické jízdě z kopce snadno nadlehčuje a je tak minimálně defektové. Za celou dobu jsme měli pouze jeden defekt předního kola.
Pohon je tak tichý, že ho za jízdy prakticky neslyšíte. Začátek asistence je velmi poklidný a nijak "neškube" a to samé platí v případě, kdy přestane jezdec šlapat (odpojení pohonu je okamžité) Vše má "na svědomí" integrovaná volnoběžka v kombinaci s inteligentními čidly.
V případě, že pohon zcela vypnete, neklade žádný odpor. Když protočíte klikami směrem dozadu, řetěz pohánějící vícekolečko, zůstává zcela v klidu. I přesto, že je součástí pohonu také akcelerátor umístěný na levé straně řidítek, díky kroutícímu momentu 80 Nm ho prakticky nevyužíváme.
Již nyní se těšíme na zcela nový typ středového pohonu EV Bike Power Kit 750W a kroutícím momentu až 100 Nm, který je vhodný především pro náročnou horskou cyklistiku jako například enduro nebo freeride). Testovat ho budeme na celoodpruženém horském kole.
Reklama |
![]() |
Ve spolupráci s časopisem Electric Bike Action CZ a Apache Bicycles jsme otestovali zcela nové trailové elektrokolo Apache Payat Comp 1.
[ více ]
Otestovali jsme extra silný pohon Bafang BBS-HD v kombinaci s baterií Apache Battery R7 614 Wh.
[ více ]
Sestavte si horské nebo sportovní elektrokolo Achilles s integrovaným středovým pohonem Bafang MaxDrive nebo Comp Drive Systems přesně podle vašich představ. Začněte vlastní barvou rámu, vyberte si léty prověřené komponenty a typ baterie s kapacitou přesně podle vašich požadavků.
[ více ]
Od středy 30.8. do pátku 1.9.2017 bude z důvodu účasti na cyklistickém veletrhu Eurobike 2017 ZAVŘENO. Děkujeme za pochopení.
[ více ]
Prohlédněte si nové video zaměřené na elektrifikovaná kola středovými pohony. Poznejte jak snadno jezdí do kopce, bez omezení z kopce, terénem nebo vodou.
[ více ]
zaregistrujte se pro zasílání novinek
© 2001 - 2019 Rebelbike.com | Design arnemaDesign | Správa webu Rebel bike | Často kladené otázky (FAQ)